štvrtok 26. mája 2016

Hnetený jablkový koláč

Ahojte,
veľmi rada experimentujem s tradičnými rodinnými receptami a pritom hľadám nové spôsoby, ako ich ešte vyšperkovať. Keď som listovala v našej rodinnej kuchárke, natrafila som na recept - koláč a ihneď sa mi vybavili spomienky na moju starú mamu, ktorá ho dosť často piekla. A aj týmto sa jej chcem poďakovať, že ma ho naučila piecť a za nenahraditeľné strávené chvíle, keď letné nedeľné obedy pri káve a v kruhu rodiny sme si, na ňom pochutili. Za každým sa jej vydaril. No to je tiež jeden z dôvodov, prečo sa s Vami chcem oň podeliť. Ide o veľmi jednoduchý hnetený jablkový koláč.



Na koláč budeme potrebovať                      


Cesto

450 g hladkej múky                                      1/2 kypriaci prášok do pečiva
250 g palmarín (hera)                                   2 vajcia
100 g práškový cukor

Plnka 
1 kg postrúhaných jabĺk                              mletá škorica
1 vanilkový cukor                                         cukor kryštálový (podľa chuti)


Príprava plnky
Očistené jablká si nastrúhame do misky a dochutíme ich mletou škoricou, vanilkovým cukrom a podľa chuti kryštálovým. Všetko spolu dobre premiešame.

Všetky potrebné suroviny na cesto si zmiešame dokopy. Na pomúčenej doske si spracujeme cesto, ktoré rozdelíme na dve časti. Rozvaľkanú prvú časť, opatrne vložíme na vopred vymastený, alebo papierom na pečenie vystlaný plech. Na cesto vylejeme pripravenú jablkovú plnku a na plnku si uložíme druhú časť rozvaľkaného cesta. Pred pečením koláča odstránime prebytočné cesto, povrch cesta, môžme popichať vidličkou, aby bol výsledný efekt dokonalý.


Po upečení koláča, ešte teplý ho posypeme práškovým cukrom.










Určite mi napíšte, ako sa Vám vydaril, prípadne ocením každý dobrý tip navyše :-)
                                                         

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Disqus Shortname

Comments system

 

ALI CAKE SWEET Template by Ipietoon Cute Blog Design